هزینه های جوشکاری را چطور کاهش دهیم؟

هزینه های جوشکاری را چطور کاهش دهیم؟
هزینه های جوشکاری مسئله مهمی در فرایند جوشکاری می باشد و عوامل زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. قابل توجه ترین این هزینه های مکان مورد نظر برای جوشکاری است. این هزینه های جوشکاری شامل تهیه کارگاه جوشکاری یا سایت جوشکاری و هزینه های مدیریت آن

هزینه های جوشکاری را چطور کاهش دهیم؟

هزینه های جوشکاری مسئله مهمی در فرایند جوشکاری می باشد و عوامل زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. قابل توجه ترین این هزینه های مکان مورد نظر برای جوشکاری است. این هزینه های جوشکاری شامل تهیه کارگاه جوشکاری یا سایت جوشکاری و هزینه های مدیریت آن است. این هزینه های جوشکاری به شیوه های حسابداری سازمان بستگی دارد. آنها شامل عواملی مانند اجاره، سود بانکی، هزینه کارگران غیرمستقیم، یعنی کسانی که مستقیماً در ساخت، استهلاک و غیره نقش ندارند، علاوه بر این سایر تصمیمات حسابداری (به عنوان مثال، جایی که هزینه های ماشینکاری و مونتاژ حساب می شود) ممکن است تصمیماتی را که مقرون به صرفه ترین روش پیوستن است، تحت تأثیر قرار دهد

مهمترین هزینه های جوشکاری

یکی از مهمترین هزینه ها هزینه های نیروی کار است و این به طور اجتناب ناپذیری در صنعت، زمان و کشورهای مختلف، متفاوت است. هزینه های ذکر شده در بالا به طور کلی نمی تواند تحت تأثیر تصمیمات گرفته شده توسط یک مهندس جوشکاری باشد. هزینه های زیادی غیر از هزینه رسوب فلز جوش وجود دارد که بر قیمت ساخت جوشکاری تأثیر می گذارد. کارهایی که طراح در طراحی مقرون به صرفه ترین مفصل در موردی که بتواند در مناسب ترین موقعیت برای جوشکاری قرار گیرد، انجام داده است تأثیر عمده ای در هزینه ها خواهد داشت.هزینه هایی که مستقیماً تحت تأثیر تصمیمات مهندسی جوشکاری و جوشکار تحت تأثیر قرار می گیرند، علاوه بر هزینه واقعی رسوب فلز جوش، آماده سازی مفصل، زمان مونتاژ، تمیز کردن جوش، عملیات حرارتی پس از جوشکاری، هزینه های آزمایش غیر مخرب و هزینه تعمیرات است

سایر مواد مصرفی در هزینه جوشکاری

سایر مواد مصرفی در هزینه های جوشکاری گازهای محافظ یا شار هستند. سیلندر گاز جوشکاری با ارتفاع شانه معمولاً شامل 10000 لیتر گاز محافظ با فشار 200 است. از آنجایی که میزان جریان گاز به طور معمول در تولید در حدود 12 تا 15 لیتر در دقیقه است، این سیلندر معمولی باید در منطقه 10 تا 12 ساعت زمان جوشکاری فراهم کند، که در ابتدا و انتهای دوره قوس زدن ممکن است تلف شود. میزان مصرف شار در جوشکاری قوس الکتریکی غوطه ور تقریباً 1 کیلوگرم شار برای هر 1 کیلوگرم فلز جوش رسوبی است. این امر مستلزم داشتن سیستم کارآمد گردش خون شار است. بنابراین محاسبه مقدار مورد نیاز این مواد مصرفی نسبتاً ساده است.

چگونه هزینه های جوشکاری را کمتر کنیم؟

افزایش چرخه کار یکی از روشهای افزایش بهره وری است، با سازماندهی کف مغازه به گونه ای است که با استفاده از یک روند چرخه کار بالاتر زمان از دست رفته کاهش می یابد. با این حال، به یاد داشته باشید که زمان قوس زدن در جوشکاری قوس الکتریکی ممکن است تنها نسبت کمی از کل زمان تولید باشد و توجه به سایر جنبه های چرخه تولید ممکن است بازدهی بهتری نسبت به افزایش چرخه کار جوشکاری داشته باشد.

محاسبه هزینه جوشکاری

با تعیین مدت زمان رسوب آخرین مرحله در هزینه یابی یک جوش، تعیین مدت زمان رسوب این وزن فلز جوش است. سرعت رسوب به طور کلی به کیلوگرم در ساعت در یک جریان جوش داده شده رسوب داده می شود و به طور مداوم جوش داده می شود و بدون هیچ گونه وقفه ای برای تغییر الکترود انجام می شود.

چگونه به حداقل هزینه جوشکاری برسیم؟

یک قانون طلایی برای به حداقل رساندن هزینه ساخت جوش وجود دارد و اگرچه به نظر می رسد این امر بدیهی است، اما تکرار آن لازم است: حداقل مقدار فلز جوش با بالاترین کیفیت را با بزرگترین الکترود سیمی در بالاترین سطح و جریان در کوتاهترین زمان ممکن قرار دهید. بدیهی است که این ایده آل است و به دلیل محدودیت در ورودی حرارت، دسترسی و غیره در عمل به ندرت قابل دستیابی است.

راههای دیگر برای کاهش هزینه جوشکاری

گزینه نهایی در مورد کاهش هزینه ها هنگام فرایند جوشکاری لب به لب است که طراح یک اتصال نفوذ جزئی را تعیین کند. گرانترین جوشکاری در هر نوع جوش لب به لب، عبور ریشه ای است و اگر با استفاده از اتصالات جوشی نفوذ جزئی این مشکل برطرف شود، می توان پس انداز قابل توجهی انجام داد. با این حال، تصمیم گیری در مورد استفاده از جوش های نفوذ جزئی نباید به راحتی گرفته شود. بنابراین، طراح باید بررسی کند که آیا احتمال بروز خزش، خوردگی و غیره وجود دارد یا خیر و باید به طور واضح محل مجاز اتصال و حداقل مقدار جوش قابل قبول را مشخص کند

.  هزینه ترمیم جوشکاری

رسوب با بالاترین کیفیت فلز جوش بیانگر این است که میزان ترمیم جوش کاهش می یابد. تعمیر فلز جوش بسیار پرهزینه است، به خصوص اگر نقص غیر قابل قبول در اواخر فرایند جوشکاری شناسایی شود. آماده سازی و جوشکاری دقیق، دسترسی آسان جوشکار، جوشکاری ساخته شده در موقعیت صاف و جوشکارانی که کاملاً آموزش دیده اند همگی به حداقل رساندن سرعت ترمیم جوشکاری کمک می کنند.

سخن آخر

برای دستیابی به مقرون به صرفه ترین راه حل برای تولید سازه جوش خورده، صرفاً افزایش چرخه کار یا میزان رسوب نیست بلکه در نظر گرفتن تمام جنبه های ساخت از مرحله طراحی تا بازرسی نهایی است که شامل همه اعضای تیم از طراح تا جوشکار است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)