جوشکاری چیست ؟ و انواع دستگاه جوش کدامند

جوشکاری چیست ؟ و انواع دستگاه جوش کدامند
جوشکاری فرایندی است که طبق آن یک میله با پوشش خاص که به آن الکترود گفته میشود توسط یک قوس الکتریکی با منبع ولتاژ و جریان تعریف شده ذوب شده و دو قطعه کار فلزی عمدتا از جنس آهن را به یکدیگر متصل میکند .

جوشکاری چیست؟

جوشکاری فرایندی است که طبق آن یک میله با پوشش خاص که به آن الکترود گفته میشود توسط یک قوس الکتریکی با منبع ولتاژ و جریان تعریف شده ذوب شده و دو قطعه کار فلزی عمدتا از جنس آهن را به یکدیگر تصل میکند .

انواع دستگاه جوش :

دستگاه ترانس جوش : که در آن از یک ترانس کاهنده ولتاژ اما با آمپر بالا برای جوشکاری استفاده میشود . در خروجی این سیستم ما ولتاژ ی سی(AC) خواهیم داشت که با ان جوش کامل و خوبی نخواهد بود .

دستگاه جوش اینورتر : که فرایند خروجی ولتاژ و جریان آن توسط بردهای الکترونیکی تامین میگردد . خروجی این دستگاه ها از نوع ولتاژ دی سی (DC) بوده و جوش به مراتب بهتری را ارایه میدهد .

دستگاه جوش رکتیفایری : این دستگاه جوش ها از یک ترانس نسبتا بزرگ از نوع کاهنده با ولتاژ و جریان دی سی خروجی ساخته میشوند . این دستگاها قابلیت کار در شرایط سخت و طولانی مدت را دارند . همانطور که از نام آن مشخص است خروجی ترانس AC با چند قطعه از نوع تریستور و کنترل کارتهای الکترونیکی به دی سیDC تبدیل شده و فرایند جوش و ذوب الکترود را انجام میدهند

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد